Blisko 1,5 tys. osób odwiedziło I Warszawskie Targi Reklamy dla Firm, które 30 maja w godz. 10:00-17:00 odbyły się w Pałacu Prymasowskim w Warszawie. Szeroką ofertę usług i produktów marketingowych zaprezentowało 53 wystawców. W programie targów znalazło się wiele interesujących wykładów i prezentacji, w których w sumie wzięło udział siedmiuset słuchaczy.
- Inauguracyjną edycję Warszawskich Targów Reklamy dla Firm zakończyliśmy sukcesem. Odnotowaliśmy wysokie zainteresowanie zarówno wśród wystawców, jak i zwiedzających. Targi były doskonałą okazją do znalezienia partnera biznesowego czy podwykonawcy, a także do zdobycia wiedzy m.in. na temat nowości rynkowych i najlepszych rozwiązań marketingowych. Bez wątpienia wiele z nawiązanych na targach kontaktów w najbliższej przyszłości przyniesie korzyści zarówno wystawcom jak i pozostałym uczestnikom Targów – mówi Maja Wilk, Pomysłodawca Warszawskich Targów Reklamy dla Firm.
Bogata oferta, szeroki wybór rozwiązań
Warszawskie Targi Reklamy dla Firm to przede wszystkim możliwość poznania i wybrania nowych agencji marketingowych, reklamowych, PR-owych, fotograficznych, kreatywnych, interaktywnych (a także wykonawców – firm producenckich, pracowni reklamowych, drukarni) oraz poznania innowacyjnych narzędzi wspierających sprzedaż, budowanie relacji i dystrybucję informacji.
Na Targach Reklamy swoje oferty zaprezentowały agencje marketingowe, agencje PR, agencje interaktywne i social media, pracownie reklamowe, firmy producenckie i drukarnie, fotografowie i wideofilmowcy, dostawcy technologii kształtujących wizerunek oraz dostawcy narzędzi wspierających sprzedaż.
Pozytywne opinię wystawców
- Wiele osób poszukiwało na targach nowości. My te nowości mamy w postaci nowoczesnych i tanich rozwiązań telekomunikacyjnych wspierających marketing i sprzedaż (…) Targi mają wspaniały klimat, są bardzo inspirujące, ponieważ dużo ludzi prezentuje rozmaite pomysły. Wydarzenie jest bardzo dobrą okazją do nawiązywania współpracy z nowymi partnerami - zauważa Szymon Piekarz z firmy LIMTEL.
- Targi były dla mnie bardzo dobrą okazją do nawiązania kontaktów z branży szeroko rozumianej reklamy. To cenna inicjatywa i ważne wydarzenie, otwarte na wiele innowacyjnych rozwiązań. Bardzo się cieszę, że miałem możliwość podczas Targów na przykładzie Mksiegowej.pl zaprezentować szereg nowoczesnych rozwiązań z zakresu nowoczesnej księgowości - Witold Jurczyk z spółki ERP Mobile.
- Uważam, że Warszawskie Targi Reklamy dla Firm to ciekawe wydarzenie, które przyciągnęło duże grono odbiorców, co w dużej mierze przełożyło się na zainteresowanie naszą ofertą. Takich wydarzeń nie tylko w stolicy, ale i w innych miastach naszego kraju powinno być zdecydowanie więcej. - Leszek Kasprzyk z Brand24.pl.
- Zainteresowanie Targami jak widać rośnie z minuty na minutę, cieszy liczne grono wystawców zarówno tych z branży reklamy internetowej, jaki i offlinowej. Targi to dobrą okazją do skutecznego spotkania z klientami zainteresowanymi pozyskaniem nowych możliwości w branży reklamowej i nie tylko. Nasza firma po raz pierwszy bierze udział w tego typu wydarzeniu w charakterze wystawcy i mogę powiedzieć, że jesteśmy bardzo spodobała się nam formuła Targów. - Marta Klimowicz z AdTaily.
- W pierwszej chwili wahaliśmy się czy warto brać udział targach związanych z branżą reklamową. Muszę powiedzieć, że zaproponowana przez Organizatorów formuła Targów zmieniła nasz pogląd na ten temat. (…) W naszej branży większość kontaktów z partnerami to kontakty wirtualne, niekiedy brakuje nam możliwości bezpośredniego kontaktu, a Targi Reklamy dla Firm stwarzają wiele tego typu możliwości. - Marek Woźniak z netPR.
- Zaproszenie do udziału w Targach wykorzystaliśmy do zaprezentowania po raz pierwszy w Polsce naszego nowego rozwiązania – interaktywnej ekspozycji i reklamy opartej o przezroczyste ekrany LCD. Jeżeli chodzi o naszą opinię z Targów to powiem, że jesteśmy bardzo pozytywnie zaskoczeni – nie spodziewaliśmy się tak dużego zainteresowania ze strony zwiedzających, wśród których dominują osoby zainteresowane nowoczesnymi rozwiązaniami w szeroko pojętej reklamie i marketingu – Mariusz Skadłubowicz z Infover S.A.
Interesujące wykłady i prezentacje
Odbiorcy Targów Reklamy dla Firm mogli także wysłuchać szeregu bardzo interesujących wykładów i prezentacji, które przeprowadzono w ramach czterech bloków tematycznych.
Pierwszy blok stanowiły następujące prezentacje:
- Księgowość online – nowy produkt, czy nowy rynek? Wyzwania przy wprowadzeniu produktu mKsiegowa.pl na rynek - Witold Jurczyk, ERPmobile
- Odpowiedzialność społeczna w reklamie - Magdalena Kostulska, UNDP (agenda ONZ)
- Synergia treści, czyli Custom Publishing na nowo - Robert Kostka-Zawadzki, Inpingo
- Innowacyjne kanały komunikacji z klientem - Szymon Piekarz, Limtel
- Najnowsze trendy w komunikacji do kobiet w nowych mediach - Maria Wnuk, ARBOinteractive
- Technologie kształtujące wizerunek na przykładzie rozwiązań biur prasowych, systemów dystrybucji informacji i komunikacji wideo firmy netPR.pl - Marek Woźniak, netPR
W drugim bloku uczestnicy Targów mieli okazję zapoznać się z następującymi wykładami:
- Marketing Automation – nowość na polskim rynku marketingu online - Grzegorz Błażewicz, Benhauer
- Social media monitoring dla biznesu - Michał Sadowski, Brand24
- Angażująca komunikacja - Arvind Juneja
- Psychologia koloru w reklamie, Visual Merchandising - dr Marek Borowiński
Kolejny blok obejmował prezentacje nt.:
- Marketing kontra kryzys - Jerzy Osika, Promedia
- Język w reklamie - Arkadiusz Bednarski, One Invest
- Czy na Facebooku można reklamować papierosy? - Mariusz Woźnicki, Harder&Harder
- 5 największych wyzwań e-mail marketingu 2012 - Maciej Ossowski, GetResponse
- Dobre praktyki w e-commerce i social media 360 stopni - Sławomir Kochański, Click Community
- „Korzyści, nie dane”, czyli o tym jak wspieramy naszych Klientów z branży marketingowej - Mariusz Kuskowski, B2Bdata
Ostatni blok wykładów obejmował dwie prezentacje:
- Jak projektować do druku cyfrowego, by uniknąć błędów? - Katarzyna Urbanek, Cathrin oraz Krzysztof Buczkowski, Sihl
- 3 najważniejsze cechy efektywnej reklamy dla małych i średnich firm - Marcin Hakemer-Fernandez
Wysokie zainteresowanie jakie towarzyszyło premierowej warszawskiej edycji Targów Reklamy dla Firm świadczy o tym, że wydarzenia tego typu są niezwykle potrzebne zarówno przedsiębiorcom jak i całej szeroko pojętej branży reklamowej, marketingowej i PR. Na 2013 rok zaplanowaliśmy kolejne edycje Targów, które przeprowadzimy w kilkunastu największych miastach w Polsce – podsumowuje Maja Wilk.
* * *
Organizatorem Warszawskich Targów Reklamy dla Firm jest spółka LUPO MEDIA Sp. z o.o., od 9 lat prowadząca największe w Polsce Targi Ślubne, które odbywają się cyklicznie w Łodzi. LUPO MEDIA to również agencja marketingowa, która zna uwarunkowania rządzące branżą reklamową. Doświadczenie w obu dziedzinach przyczyniło się do powstania projektu regionalnych Targów Reklamy dla Firm.
Mecenas Targów
UnitedCast Entertainment Sp. z o.o. Oddział w Polsce ™.
Partnerzy Technologiczni
Brand24, netPR.pl, videoPR.pl, GetResponse.
Partnerzy Targów:
Ad-Vice, B2Bdata, Braughman Group Media, Online Advertising Network, GrupaInspire.pl, AK74, ClickCommunity.pl, mKsiegowa.pl, Limtel, Inpingo Digital Publishing Solutions, Elvis van Tomato.
Patroni medialni:
Bankier.pl, Nowoczesna Firma, eGospodarka.pl, reklama.pl, zaplanujreklame.pl, trendz.pl, SwiatObrazu.pl, Biznes-Warszawa.pl, EPR.pl, Organizacja Public Relations Image Group, GoldenLine, Mam Startup, moda damska, moda męska, fashionbusiness.pl.