media & marketing Redagowanie Wiadomości branżowe

Powrót twardzieli w sierpniowym wydaniu magazynu FILM

Bez półobrotów Norrisa, szpagatów Van Damme'a, wąsów Bronsona czy bijatyk Stallone'a świat nie byłby taki sam. Ale dziś mięśniaki mają się nie za dobrze. Czy jest dla nich jakaś nadzieja? W sierpniowym wydaniu

Bez półobrotów Norrisa, szpagatów Van Damme'a, wąsów Bronsona czy bijatyk Stallone'a świat nie byłby taki sam. Ale dziś mięśniaki mają się nie za dobrze. Czy jest dla nich jakaś nadzieja? W sierpniowym wydaniu magazynu FILMpowrót filmowych twardzieli.

Ponadto w najnowszym wydaniu FILMU: jak Europa kupiła Woddy’ego Allena, Alec Baldwin – bohater drugiego planu, piękna, zdolna i na fali – wywiad z Agnieszką Grochowską oraz Merida – pierwsza feministka od Disneya.

24 sierpnia na polskie ekrany wchodzi film „Niezniszczalni 2” Simona Westa, a w nim - twardzi seniorzy zebrani pod skrzydłami Sylvestra Stallone’a. Autorowi „Rocky’ego” udało się zebrać na ekranie prawdziwy dream team kinowych zabijaków. Ściągnął ich z emerytury, wyciągnął z niszy C-klasowej rozrywki, a Schwarzeneggera wyrwał nawet z politycznych gabinetów, by przypomnieć publiczności, za co kochała tych znakomitych wojowników. A kochała za osobisty urok, bezpretensjonalność i… imponujące muskulatury. Arnold Schwarzenegger w czasach swej kulturystycznej oraz filmowej glorii przy 188 centymetrach wzrostu ważył 108 kilogramów. Miał niemal półtora metra w klatce piersiowej, biceps o obwodzie 56 centymetrów i o 17 centymetrów grubsze udo. Dlaczego kino odwróciło się od ekranowych twardzieli i jak dzisiaj wracają na ekrany – o tym w najnowszym wydaniu magazynu FILM.

FILM zapowiada też nowy film Woody’ego Allena. „Zakochani w Rzymie” kończy serię europejskich filmów Allena. Siedem ze swoich ostatnich ośmiu filmów Woody Allen nakręcił w Europie, czyniąc europejskie metropolie scenerią swoich kolejnych filmów. Europejską przygodę zaczął od „Wszystko gra” (2005), komedii rozgrywającej się w Londynie. Potem odwiedził Barcelonę i Paryż. A swój najnowszy film „Zakochani w Rzymie” – jak sam tytuł podpowiada – nakręcił we włoskiej stolicy. Zestawienie tym bardziej zaskakujące, że wcześniej Allen niechętnie ruszał się z Nowego Jorku. Rzadko opuszczał ukochane miasto i wracał do niego najszybciej jak się dało. Co stoi za tą fascynacją Europą? Odpowiedź jest prosta i prozaiczna – pieniądze. Cztery europejskie kraje wyłożyły niezłą kasę. Ale opłaciło się: krajom, miastom, reżyserowi... no i widzom. O europejskiej przygodzie Allena – w najnowszym wydaniu magazynu FILM.

A to już wiesz?  Darmowy ebook dla każdego odwiedzającego Warszawskie Targi Książki od Nexto i Akcent

W filmie Allena zobaczymy m.in. Aleca Baldwina. Jego kariera składa się z imponujących wzlotów i bezlitosnych upadków. Za każdym razem Baldwin z czarującym uśmiechem podnosi się z kolan i pokazuje swoje nowe, poprawione oblicze. I jako aktor, i jako człowiek. Chociaż aktorem pozostaje niezrealizowanym. Chciałby grać pierwszoplanowe wielkie role. Tymczasem kreuje bardzo ciekawe role – drugoplanowe, u boku tych, wokół których kręci się cały film. Podobno Woody Allen zaproponował mu już rolę w swoim kolejnym filmie. Czy Alec Baldwin wyjdzie w końcu na pierwszy plan? Sylwetka najstarszego z braci Baldwinów – na łamach najnowszego wydania magazynu FILM.

Na łamach FILMU również nie lada gratka dla wielbicieli talentu Agnieszki Grochowskiej. Jedna z najpiękniejszych i najzdolniejszych polskich aktorek wreszcie jest na fali. Po nagrodach za „W ciemności”, przed ekscytującą rolą  Danuty Wałęsowej. Podczas Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni jednego dnia wyświetlano aż cztery filmy z jej udziałem. W międzyczasie grała też w Norwegii, Kazachstanie, Szwecji, w Niemczech. Filmy, w których grała, zdobywały nagrody i były pokazywane na festiwalach, ale do polskich kin nie trafiły. Łukaszowi Maciejewskiemu opowiada o tym, czym się różni gra w filmie od gry w teatrze, jak budowała rolę Anki w „Bez wstydu”, jak – Danuty Wałęsowej w „Wałęsie” Andrzeja Wajdy. Zdradza też, jakiej artystycznej czynności nauczyła się od… mamy. Wywiad z Agnieszką Grochowską – w najnowszym wydaniu magazynu FILM.

W FILMIE także - pierwsza feministka od Disneya. Merida ma szopę rudych włosów i naturę buntowniczki. Nie boi się mówić tego, co myśli i nie zamierza pokornie godzić się na rolę, którą wyznaczył jej świat mężczyzn – nie pozwala traktować się jak towar. „To pierwsza animowana księżniczka w historii amerykańskiego kina, która nie zakochuje się, nie kieruje romantycznymi pobudkami i nie szuka przystojnego faceta”- napisał amerykański magazyn „Forbes”. Nazwał też „Meridę waleczną” ważnym mainstreamowym dokumentem feministycznym. Jednak niektóre amerykańskie feministki kręcą nosem: czy dziewczyna musi być księżniczką, żeby dostać główną rolę. Ale nawet one przyznają, że „Merida waleczna” jest filmem zaskakująco radykalnym – jak na mainstreamową produkcję familijną, a przede wszystkim jak na film z wytwórni Disneya. Czyżbyśmy byli świadkami animacyjnej rewolucji – o tym w najnowszym FILMIE.  

A to już wiesz?  Grupa PZU wybrała agencję PZL

Do części nakładu najnowszego wydania magazynu FILM dołączona jest płyta DVD. Tym razem do wyboru komedia "Wieczny student" oraz francusko-irańsko-afgański dramat "Bezpańskie psy". Cena magazynu z płytą wynosi 9,99 zł, bez płyty – 6,99.

*****

FILM to najstarszy polski magazyn poświęcony tematyce kina i filmu. Ukazuje się od 1946 r. Od 2007 r. wydawcą FILMU jest Media Point Group, spółka zależna Platformy Mediowej Point Group. Redaktorem naczelnym magazynu FILM jest Jacek Rakowiecki. Magazyn FILM  jest już również dostępny w wersji cyfrowej w AppStore oraz w Google Play. Kwartalna prenumerata kosztuje 3,99 euro, roczna – 11,99 euro. Użytkownicy smartfonów i tabletów mogą nie tylko przeczytać najnowsze wydanie magazynu, ale również zobaczyć trailery recenzowanych w miesięczniku filmów.    

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy