Wielkie odliczanie do PR Regionów rozpoczęte!

Pierwszy etap ogólnopolskiej konferencji o wizerunku gmin i miast ruszy we Wrocławiu 13-14 maja 2008. W tych dniach rozstrzygnięty zostanie także skierowany do przyszłych adeptów PR konkurs na najlepszą strategię promocyjną wybranej jednostki samorządowej.

Skąd pomysł na organizację tego typu wydarzenia? Wynika on bezpośrednio z wyzwań, jakie stawia przed nami nowa rzeczywistość. Dziś żyjemy w Europie 250 regionów. Niektóre z nich stały się dla nas cennymi partnerami, z innymi będziemy toczyć rynkową rywalizację o inwestycje, turystów, miejsce na gospodarczej i kulturalnej mapie UE. Będziemy także konkurować o pracowników, studentów, instytucje, czy prawo organizacji prestiżowych imprez. Podobnie, jak w biznesie, jednym z kluczowych atutów będzie profesjonalna komunikacja i skuteczna promocja. Powstaje zatem pytanie, w jaki sposób narzędzia public relations mogą pomóc polskim regionom odnieść sukces?

Program „PR regionów” składa się z dwóch części: cyklu seminariów oraz ogólnopolskiego konkursu dla studentów. Organizator – Polskie Stowarzyszenie Public Relations – chce w ten sposób zapoczątkować debatę na temat efektywnego wykorzystywania narzędzi PR do promocji „małych ojczyzn”. Seminaria i wykłady będą okazją do dyskusji na temat teorii i praktyki działań PR. Dodatkowo pozwolą zintegrować wokół zagadnień promocji specjalistów, praktyków, naukowców, samorządowców, urzędników oraz przedstawicieli środowisk biznesowych i świata mediów. Wnioski ze spotkań posłużą do sporządzenia pierwszego w Polsce raportu dotyczącego PR w regionach, którego wydanie planowane jest na rok 2009.

Wrocławskie spotkanie PR Regionów – inaugurujące cykl seminariów w 10 największych miastach kraju – odbędzie się 14 maja 2008 w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego. Podzielone będzie na dwa bloki tematyczne – ogólny i regionalny. Wydarzeniu towarzyszyć będą warsztaty z zakresu podstaw relacji z mediami i podstaw komunikacji on line – Internet dla samorządów. Udział w konferencji jest bezpłatny, wymaga jednak wcześniejszej rejestracji na stronie www.prregionow.pl. Rejestracja będzie jednocześnie potwierdzeniem uczestnictwa w konferencji.

Do udziału w konkursie zaproszeni zostali przyszli specjaliści – studenci uczelni wyższych. Do nich skierowany jest ogólnopolski konkurs na najlepszą strategię promocyjną wybranej jednostki samorządowej, organizowany przez Koło Młodych Politologów, działające na Uniwersytecie Wrocławskim. Strategie konkursowe można nadsyłać do 19 kwietnia, po uprzednim zalogowaniu się na stronę www.prregionow.pl. Dla laureatów, których poznamy drugiego dnia konferencji, przewidziane są płatne staże w Brukseli, Wrocławiu i Warszawie oraz liczne nagrody rzeczowe.

Wydarzenie swoim autorytetem zdecydowali się wesprzeć między innymi: Ministerstwo Rozwoju Regionalnego i Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego. Partnerem wydarzenia została Dolnośląska Agencja Współpracy Gospodarczej. Szczegółowe informacje na temat wszystkich patronów i partnerów znajdują się na stronie www.prregionow.pl. Organizatorzy serdecznie zapraszają do udziału w wydarzeniu.

 

Related posts

Top