LIFESTYLE Media

IMM: Per social media ad astra, czyli marki o perseidach

IMM: Per social media ad astra, czyli marki o perseidach
W sierpniu w mediach społecznościowych pojawiło się blisko 20 tysięcy komentarzy na temat perseidów, a treści na ten temat były wyświetlone w Polsce kilkanaście milionów

Data publikacji: 2016-08-17
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: IMM: Per social media ad astra, czyli marki o perseidach
Kategoria: LIFESTYLE, Media

W sierpniu w mediach społecznościowych pojawiło się blisko 20 tysięcy komentarzy na temat perseidów, a treści na ten temat były wyświetlone w Polsce kilkanaście milionów razy.

IMM: Per social media ad astra, czyli marki o perseidach LIFESTYLE, Media - W sierpniu w mediach społecznościowych pojawiło się blisko 20 tysięcy komentarzy na temat perseidów, a treści na ten temat były wyświetlone w Polsce kilkanaście milionów razy.

Jak wynika z monitoringu IMM, życzenia do spadających gwiazd głośno wypowiadały także marki. Najskuteczniejsze z nich – m.in. Lays, Prince Polo, czy MINI – mogły liczyć na dotarcie nawet do kilkuset tysięcy odbiorców.

A wszystko to dzięki kosmicznym zbiegom okoliczności, długim podróżom roju meteorów i kreatywności twórców treści na potrzeby marketingu internetowego.

Gwiazdy w social media

Najbardziej angażującym dniem w dyskusji o perseidach był 12 sierpnia. W ciągu 24 godzin wzmianki o roju meteorów wywołały blisko pół miliona interakcji. Które marki najlepiej przygotowały się na "spadające gwiazdy"?

Marka MINI zachęcała do oglądania perseidów z foteli kabrioletu MINI Cabrio.

Marka chipsów Lay's przypominała, by na nocne biwakowanie zabrać ze sobą paczkę przekąsek.

Wystarczy tylko termos z herbatą i wycieczka za miasto – przekonywała sieć elektromarketów Saturn.

Marka Prince Polo zachęcała do pomyślenia o słodkich życzeniach, na co użytkownicty Facebooka zareagowali ponad 2,5 tysiąca razy.

Do życzeń – tym razem tych podróżniczych – nawiązywała eSky Polska, internetowa agencja turystyczna.

Receptę na przetrwanie nocy miały zarówno sieć cukierni Sowa, jak i marka sklepów całodobowych Małpka. Filiżanka espresso czy Red Bull?

Alternatywę dla kawy i napojów energetyzujących zaproponowała m.in. restauracja Aioli na Instagramie.

Marzenia o tym, by zamiast perseidów z nieba spadały gorące pizze, to domena marki Giuseppe.

Podobne życzenia mieli fani batonów Snickers oraz soków i napojów Tymbark.

Księgarnie Matras proponowały, by w noc spadających gwiazd spojrzeć także na półkę z książkami. Sieć oferowała 30-procentową zniżkę na wszystkie książki.

W luźny sposób o perseidach wspominały także inne marki z wielu branż, m.in. Alior Bank, Netia, Sanofi czy grupa PZU.

Gwiezdny eventjacking

A to już wiesz?  MAGDALENA KUYDOWICZ - SPOTKANIE AUTORSKIE

To tylko część z przykładów zastosowania eventjackingu ze „spadającymi gwiazdami” w roli głównej przez obecne w social media firmy.

Perseidy "odwiedzają" Ziemię co roku. Nic nie stoi zatem na przeszkodzie, by marki dobrze przygotowały się na tę widowiskową noc i wplotły ją w dyskusję o własnych produktach i usługach. Zwłaszcza, że dyskusja o "spadających gwiazdach" ma dwie ogromne zalety, charakterystyczne zresztą dla każdego wydarzenia, które marka może wykorzystać na potrzeby eventjackingu (a także marketingu w czasie rzeczywistym).

Po pierwsze, spotyka się z ogromnym zainteresowaniem zarówno internautów, jaki i "dużych" mediów w serwisach społecznościowych. Nie tylko z powodu trwającego sezonu ogórkowego. Medialność perseidów przełożyła się w sierpniu na blisko 20 tysięcy wzmianek w serwisach społecznościowych, kilkunastomilionowe dotarcie i ponad trzy miliony interakcji z treściami na temat "spadających gwiazd". Internauci chętnie reagują na publikacje o perseidach, interaktywność tematu jest duża.

Po drugie, temat perseidów jest "bezpieczny": trudno tu o wywołanie kontrowersji, hejtu czy internetowych starć światopoglądowych. Wiemy to już instynktownie, ale "bezpieczeństwo" potwierdza także analiza wydźwięku wzmianek w mediach społecznościowych. Aż 80% komentarzy na temat perseidów zawiera słowa i frazy z pozytywnym ładunkiem emocjonalnym.

Kosmiczne sierpniowe wydarzenie stało się  – i takim będzie także za rok – gotowym tematem do angażującej internetowej rozmowy marki z jej fanami, i dobrym pretekstem do zaangażowania nowych odbiorców. 

Pamiętajmy, że w skali całego roku, podobnych okazji i wydarzeń jest wiele. Na niektóre można przygotować się wcześniej, inne warto odnajdywać korzystając z narzędzi do monitorowania internetu i mediów społecznościowych.

 

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
IMM: Per social media ad astra, czyli marki o perseidach LIFESTYLE, Media - W sierpniu w mediach społecznościowych pojawiło się blisko 20 tysięcy komentarzy na temat perseidów, a treści na ten temat były wyświetlone w Polsce kilkanaście milionów razy.
Hashtagi: #LIFESTYLE #Media

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy