Spółka Euro RSCG 4D przeprowadziła kolejną edycję badania „EuroShopper”, którego celem była m.in. analiza materiałów i mechanizmów promocyjnych oddziałujących na konsumenta na jego ścieżce zakupowej. Badanie przeprowadzone zostało dla sieci sklepów Biedronka.
Badanie „EuroShopper” oparto na połączeniu metod badawczych ilościowych i jakościowych z wykorzystaniem m.in. eye-trackingu. Podczas badania poddano analizie m.in. narzędzia promocyjne, których zadaniem jest zwiększanie sprzedaży oraz generowanie zainteresowania produktem. Opisane zostały również zależności występujące pomiędzy poszczególnymi kategoriami produktów a narzędziami promocyjnymi oraz skuteczność poszczególnych narzędzi. Założenia i sposób realizacji badania pozwoliły również na dokładne poznanie i scharakteryzowanie Shoppera tego kanału sprzedaży, tworząc holistyczny obraz jego potrzeb i oczekiwań.
Badanie „EuroShopper” zostało przeprowadzone przez firmę Euro RSCG 4D we współpracy z Instytutem Badań Marketingowych HumanGraph.