Wiadomości branżowe

Polscy konsumenci i ich postawy wobec świadomego konsumpcjonizmu

Polscy konsumenci i ich postawy wobec świadomego konsumpcjonizmu
Global Havas PR Collective opublikował niedawno raport “BeCAUSE It Matters” analizujący stosunek konsumentów do kwestii związanych ze zrównoważoną konsumpcją i odpowiedzialnym biznesem. Wyniki sondażu przeprowadzonego w Polsce wskazują, że choć na naszym rynku istnieje duża grupa deklarowanych odpowiedzialnych konsumentów, dla wielu to atrakcyjna cena ma kluczowe znaczenie przy dokonywaniu wyborów zakupowych.W raportach o ogólnoświatowym zasięgu opracowanych na podstawie sondażu przeprowadzonego w 20 krajach przeanalizowano przeszłe i obecne zachowania konsumentów w zakresie  odpowiedzialnego konsumpcjonizmu, a także ich deklaracje dotyczące najbliższej przyszłości. Na podstawie analizy coraz częściej upowszechnianych zachowań i aspiracji można zauważyć trend, który wskazuje, że choć cena wciąż pozostaje jednym z kluczowych aspektów przy dokonywaniu finalnych wyborów zakupowych, to konsumenci zaczynają przykładać coraz większą wagę do odpowiedzialnych zachowań marek.Potwierdzają to zebrane opinie wskazujące, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy konsumenci wybrali jedną markę kosztem innej ze względu na jej większą

Teaser

Global Havas PR Collective opublikował niedawno raport ?BeCAUSE It Matters? analizujący stosunek konsumentów do kwestii związanych ze zrównoważoną konsumpcją i odpowiedzialnym biznesem. Wyniki sondażu przeprowadzonego w Polsce wskazują, że choć na naszym rynku istnieje duża grupa deklarowanych odpowiedzialnych konsumentów, dla wielu to atrakcyjna cena ma kluczowe znaczenie przy dokonywaniu wyborów zakupowych.

W raportach o ogólnoświatowym zasięgu opracowanych na podstawie sondażu przeprowadzonego w 20 krajach przeanalizowano przeszłe i obecne zachowania konsumentów w zakresie  odpowiedzialnego konsumpcjonizmu, a także ich deklaracje dotyczące najbliższej przyszłości. Na podstawie analizy coraz częściej upowszechnianych zachowań i aspiracji można zauważyć trend, który wskazuje, że choć cena wciąż pozostaje jednym z kluczowych aspektów przy dokonywaniu finalnych wyborów zakupowych, to konsumenci zaczynają przykładać coraz większą wagę do odpowiedzialnych zachowań marek.

Potwierdzają to zebrane opinie wskazujące, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy konsumenci wybrali jedną markę kosztem innej ze względu na jej większą odpowiedzialność społeczną lub środowiskową. W Polsce zadeklarowało tak 27% respondentów, z czego 22% stwierdziło, że dokonywało takich wyborów często, a 5% ? zawsze. Wyniki na podobnym poziomie osiągnięto także w takich europejskich krajach, jak: Francja, Niemcy, Włochy czy Hiszpania.

Co więcej, aż blisko 70% badanych konsumentów w Polsce zgodziło się ze stwierdzeniem, że w nadchodzącym roku chcieliby kupować produkty marek, które pozwalają na wspieranie zrównoważonego rozwoju. Takiej odpowiedzi na zbliżonym poziomie udzielili też respondenci europejscy.  (Hiszpania: 73%, Włochy: 71%, Francja: 62%, Niemcy: 68%).

Odpowiedzi proetyczne lub proekologicze wynikają raczej z poprawności społecznej polskich respondentów niż z ich faktycznych przekonań lub działań jako konsumentów ? mówi Michał Olbrychowski, managing partner Havas PR Warsaw. ? Niemniej są już pewne oznaki, że najbardziej wyedukowana część naszego społeczeństwa jest bardziej wyczulona na kwestie odpowiedzialnego zachowania korporacji niż to miało miejsce w przeszłości.

Elektroniczna ankieta konsumencka o ogólnoświatowym zasięgu objęła 30 000 respondentów z 20 państw.

A to już wiesz?  Agencja Havas PR Warsaw w TOP2 najnowszego rankingu firm PR w Polsce i numerem 1 wśród agencji sieciowych na polskim rynku


dostarczył infoWire.pl

Źródło Havas PR Warsaw. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy