Wiadomości branżowe

Polacy wybrali najbardziej godne zaufania marki w branży technologicznej

Polacy wybrali najbardziej godne zaufania marki w branży technologicznej
Wyniki badania European Trusted Brands 2013Nokia, HP, Plus i Allegro to marki godne zaufania w sektorze nowoczesnych technologii − wynika z badania European Trusted Brands 2013 przeprowadzonego przez Reader’s Digest. Cenimy również marki Samsung, Play oraz Sony.W XXI wieku ciężko wyobrazić sobie życie bez takich udogodnień jak telefon, komputer czy internet. Nowe technologie

Teaser

Wyniki badania European Trusted Brands 2013

Nokia, HP, Plus i Allegro to marki godne zaufania w sektorze nowoczesnych technologii ? wynika z badania European Trusted Brands 2013 przeprowadzonego przez Reader?s Digest. Cenimy również marki Samsung, Play oraz Sony.

W XXI wieku ciężko wyobrazić sobie życie bez takich udogodnień jak telefon, komputer czy internet. Nowe technologie wkraczają w naszą codzienność, a nasze zaufanie i przywiązanie do marek, na których możemy polegać, ma coraz większe znaczenie przy wyborze sprzętu. Miesięcznik Reader?s Digest sprawdził, którym markom w sektorze nowoczesnych technologii Polacy ufają najbardziej.

W kategorii Telefon komórkowy/smartfon w opinii ankietowanych najbardziej godną zaufania marką jest Nokia. Z wynikiem 45% głosów zdobyła Złote Godło European Trusted Brands po raz piąty z rzędu. Nokia zwyciężyła w 9 na 12 krajów biorących udział w badaniu. Polacy ufają także markom Samsung (29%) oraz Sony Ericsson (14%). Zwycięzcą Kryształowego Godła została marka Samsung, którą respondenci docenili przede wszystkim za stosunek wartości do ceny, wizerunek oraz zrozumienie potrzeb klienta. Marka Nokia otrzymała wysokie noty za jakość, wizerunek i zrozumienie potrzeb klienta. 

Spośród marek wymienianych w kategorii Operator telefonii komórkowej, największym zaufaniem cieszy się marka Plus (27%), zdobywca Złotego Godła w tegorocznej edycji badania. Marka Orange została wskazana przez 26% respondentów, a markę Play wybrało 24% badanych. Marka Plus została wyróżniona za jakość i wizerunek, natomiast marka Play uzyskała najwyższe noty za stosunek wartości do ceny, zrozumienie potrzeb klienta oraz społeczną odpowiedzialność i otrzymała Kryształowe Godło European Trusted Brands 2013.

W kategorii Firma internetowa zdobywcą Złotego i Kryształowego Godła została marka Allegro. Wybrało ją 20% respondentów. Polacy docenili Allegro w szczególności za silny wizerunek, ale również za jakość, stosunek wartości do ceny, zrozumienie potrzeb klienta i społeczną odpowiedzialność. Polacy ufają także marce Orange (9%), którą cenią przede wszystkim za silny wizerunek, oraz marce UPC (7%), którą wyróżnili za jakość.

A to już wiesz?  Uczciwość popłaca. ATLAS certyfikowany przez KPK OECD

Najbardziej godną zaufania marką w kategorii Komputer osobisty jest HP, którą wskazało 15% respondentów. Marka ta zwyciężyła również w 8 innych krajach, a w Polsce powtórzyła swój sukces z ubiegłego roku, zdobywając Złote Godło. Polacy ufają także markom Asus (13%) oraz Samsung (12%). Marka HP została wysoko oceniona za wszystkie atrybuty poddane badaniu, jednak Kryształowe Godło w tej kategorii powędrowało do marki Sony, wyróżnionej za jakość, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta oraz społeczną odpowiedzialność.

***

European Trusted Brands to jedno z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich w Europie. Jego organizatorem jest miesięcznik Reader?s Digest. Oprócz tematyki marketingowej coroczne badanie European Trusted Brands porusza również tematy społeczne. Pozwala na poznanie dominujących nastrojów mieszkańców Europy, postaw i wartości, które kształtują nasze opinie i decyzje, a także zaufanie do różnych aspektów życia.

Badanie European Trusted Brands przeprowadzono po raz pierwszy w 2001 roku. Co roku kontynuowane jest ono w kilkunastu krajach europejskich. Tegoroczna trzynasta już edycja badania została przeprowadzona w 12 krajach europejskich. Kraje, które zostały objęte tegorocznym badaniem to: Belgia, Czechy, Finlandia, Francja, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Słowenia i Szwajcaria. Wzięło w nim udział 18 314 respondentów.

Badanie realizowano metodą kwestionariusza on-line lub wywiadów pocztowych. Jak co roku próba została dobrana tak, aby odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji.

W Polsce badanie przeprowadzono metodą on-line. Analizie poddano 1049 ankiet.

Wyniki badania European Trusted Brands są podstawą do przyznania nagród ? Złotego i Kryształowego Godła ? zdobycie jednej statuetki nie wyklucza możliwości otrzymania drugiej. Złote Godło to nagroda w kategorii ilościowej, w której respondenci spontanicznie wskazują najbardziej godną zaufania markę. Kryształowe Godła przyznawane są w kategorii jakościowej, w której marki oceniane są przez badanych w 5 kryteriach: jakość, stosunek wartości do ceny, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta oraz społeczna odpowiedzialność.

A to już wiesz?  Dwie kampanie Headlines Porter Novell nominowane do SABRE Awards

Źródło Reader’s Digest. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy