Blisko 40 procent firm z branży technologicznej przed zatrudnieniem nowego pracownika sprawdza jego profil na portalach społecznościowych, wynika z najnowszego badania Eurocom Worldwide, globalnej sieci agencji PR. Wśród badanych firm, niemal połowa przewiduje zwiększenie budżetów na działania związane z social media w ciągu najbliższego roku.
- Wyniki badania potwierdzają fakt, iż prywatne zdjęcia lub informacje umieszczane na portalach społecznościowych mogą mieć istotny wpływ na przebieg kariery zawodowej. Blisko 40 procent szefów analizuje profile swoich przyszłych pracowników na Facebook czy LinkedIn i jednocześnie planuje aktywniej komunikować się z otoczeniem za pośrednictwem social media - mówi Rafał Czechowski, dyrektor zarządzający Imago PR.
Zwiększenie budżetów przeznaczonych na działania związane z mediami społecznościowymi na przestrzeni kolejnych 12-stu miesięcy zadeklarowali przedstawiciele niemal połowy badanych firm.
Obecnie jedynie ponad jedna trzecia badanych firm (35 proc.) posiada swój profil na portalu Facebook, natomiast niemal jedna czwarta swój kanał na portalu YouTube.
Prawie trzy czwarte (73 proc.) badanych menedżerów posiada natomiast swoje indywidualne profile na portalach takich jak LinkedIn czy rzadziej uczęszczanym Plaxo (19 proc.).
Badanie wykazało także, że tylko ponad jedna trzecia firm (37 proc.), które wzięły udział w Eurocom Worldwide Survey prowadzi blogi korporacyjne. W porównaniu z poprzednim rokiem, wynik ten jest lepszy zaledwie o cztery proc. (33 proc. w roku 2009).
Ankietowani jako główny powód nie wykorzystywania blogów jako narzędzi komunikacyjnych wskazywali konieczność zbyt dużego zaangażowania czasowego w prowadzenie bloga (39 proc. respondentów). Niemal jedna trzecia z nich (32 proc.) stwierdziła, iż nie widzą
w blogowaniu żadnych profitów dla ich korporacji.
- Podczas gdy większość kadry zarządzającej zdaje sobie sprawę z tego, jak istotna jest właściwa komunikacja z klientami oraz szerszą publicznością, wielu z nich obawia się blogowania. Jak wykazało nasze badanie, głównym powodem może być obawa przed poświęcaniem na prowadzenie ciekawego bloga zbyt dużej ilości kosztownego dla menedżerów czasu – mówi Mads Christensen, dyrektor sieci agencji zrzeszonych w Eurocom Worldwide.
56 proc. firm, które zadeklarowały w badaniu prowadzenie bloga, jako powód działań podało chęć wzmocnienia interakcji ich organizacji z klientami. Ponad jedna trzecia respondentów (34 procent) bloguje, by podnieść swój profil i pozycję lidera na rynku.
Badanie przeprowadzono na przełomie stycznia i lutego br. wśród 286-ciu menedżerów i kierowników w spółkach technologicznych głównie na terenie Europy.
###
Metodologia badania
Każdego roku Eurocom Worldwide przeprowadza badanie, w którym na pytania dotyczące nastrojów w branży technologicznej odpowiadają osoby piastujące kierownicze stanowiska w firmach wiodących na rynku IT.
W tym roku w badaniu wzięło udział 286-ciu respondentów. Badanie przeprowadzone zostało z wykorzystaniem Internetu oraz podczas spotkań bezpośrednich na przełomie stycznia i lutego 2010 roku.
O Eurocom Worldwide
Eurocom Worldwide jest międzynarodową siecią niezależnych, prywatnych agencji public relations. Oferuje klientom globalne rozwiązania komunikacyjne, w szczególności w dziedzinie nowych technologii. W skład Eurocom Worldwide wchodzi 30 agencji członkowskich, zatrudniających 900 specjalistów i konsultantów w 60 lokalizacjach na całym świecie. Wyłącznym przedstawicielem Eurocom Worldwide w Polsce jest Imago Public Relations.
Więcej informacji znajdą Państwo na stronie www.eurocompr.com
O Imago Public Relations
Według rankingów Press i Warsaw Business Journal agencja Imago PR – powstała przed 11 laty – jest największą regionalną firmą public relations w Polsce.
W 2009 roku firma Imago PR została nagrodzona w konkursie Złote Spinacze przez Związek Firm Public Relations rekordową liczbą trzech Złotych Spinaczy za komunikację kryzysową, PR korporacyjny
i kreatywność. Projekt PR kryzysowego przyniósł też agencji rangę finalisty globalnego konkursu IPRA Golden World Awards w 2009 r. Rok wcześniej agencja Imago PR została wyróżniona Złotym Spinaczem w kategorii komunikacja kryzysowa za działania na rzecz JSW SA. w związku ze strajkiem w KWK Budryk – najdłuższym strajkiem po transformacji ustrojowej.
Specjalizacja agencji to zarządzanie sytuacją kryzysową, strategiczne PR
i współpraca z mediami.
Imago Public Relations jest jedynym przedstawicielem w Polsce Eurocom Worldwide - globalnej sieci firm PR oraz członkiem The Association of Communication Experts – międzynarodowej sieci niezależnych firm public relations.
Zapraszamy na stronę: www.imagopr.pl
Kontakt
Rafał Czechowski
Dyrektor Zarządzający
Imago Public Relations
T: +48 32 608 29 85
lub
Mads Christensen, Network Director
Eurocom Worldwide
E: [email protected]
T: +44-20-7602 8776