LIFESTYLE Media

Media po jasnej stronie mocy? Raport PSMM

Media po jasnej stronie mocy? Raport PSMM
Na kolejną część filmu kultowej serii „Gwiezdne Wojny” czekają ludzie na całym świecie. Ogromne zainteresowanie widać także w social media – Polacy w ciągu ostatniego miesiąca opublikowali 33,5 tys. wzmianek na temat premiery epizodu „Przebudzenie

Data publikacji: 2015-12-17
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Media po jasnej stronie mocy? Raport PSMM
Kategoria: LIFESTYLE, Media

Na kolejną część filmu kultowej serii „Gwiezdne Wojny” czekają ludzie na całym świecie. Ogromne zainteresowanie widać także w social media – Polacy w ciągu ostatniego miesiąca opublikowali 33,5 tys. wzmianek na temat premiery epizodu „Przebudzenie Mocy”.

Media po jasnej stronie mocy? Raport PSMM LIFESTYLE, Media - Na kolejną część filmu kultowej serii „Gwiezdne Wojny” czekają ludzie na całym świecie. Ogromne zainteresowanie widać także w social media – Polacy w ciągu ostatniego miesiąca opublikowali 33,5 tys. wzmianek na temat premiery epizodu „Przebudzenie Mocy”.

Na kolejną część filmu kultowej serii „Gwiezdne Wojny” czekają ludzie na całym świecie. Ogromne zainteresowanie widać także w social media – Polacy w ciągu ostatniego miesiąca opublikowali 33,5 tys. wzmianek na temat premiery epizodu „Przebudzenie Mocy”. Film zarobił do tej pory 41,5 mln złotych na promocji medialnej – wynika z raportu „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

Na premierę kontynuacji gwiezdnej sagi fani czekali od lat. Światowa premiera miała miejsce 15 grudnia w 3 kinach w Los Angeles – i już tego dnia Twitter aż kipiał od ocen. Jednak w znacznej części globu – w tym także w Polsce – film będzie można obejrzeć dopiero w piątek 18 grudnia. Według Stowarzyszenia Filmowców Polskich najnowsza część legendarnej serii będzie wyświetlona na 600 ekranach w całej Polsce. To rekordowa liczba! Filmoznawcy prześcigają się odnośnie miejsca, które zajmie dzieło w rankingu pod względem widowni zgromadzonej w kinach w weekend otwarcia. Wielu stawia też tezę, że film pobije rekord sprzedaży. W Wielkiej Brytanii już się udało – w przedsprzedaży rozeszło się aż 500 tys. biletów na pierwszy weekend wyświetlania*.

W Polsce film cieszył się dużym zainteresowaniem mediów jeszcze przed premierą. Na jego temat opublikowano 46,6 tys. materiałów w dniach 16 listopada – 15 grudnia, z czego 12,7 tys. w mediach tradycyjnych – prasie, internecie i na portalach internetowych oraz 33,5 tys. w social media. 

Z analizy mediów tradycyjnych wynika, że najwięcej publikacji ukazało się w internecie (93 proc.), a następnie w prasie (4 proc.). Radio i telewizja informowały o filmie w równym stopniu (po 2 proc. przekazu).

A to już wiesz?  Aleksandra Szarłat. 44 FPFF w Gdyni | Empik Riviera

W sieci najwięcej uwagi najnowszej części „Star Wars” poświęciły strony Naekranie.pl (170 materiałów), Gwiezdne-wojny.pl (122), i Tvn24bis.pl. Temat był szeroko omawiany na antenie TVN24 BiŚ (73), TVN24 (29) i TVP Info (25) oraz w tytułach „Gazeta Wyborcza” (50), „Metrocafe.pl” (18) i „Gazeta Wyborcza – Warszawa” (14). Natomiast w radiu dominowały Polskie Radio Program 4 (29), RMF FM (23) oraz Polskie Radio Program 3 (16).

68 proc. materiałów pochodziło ze źródeł o zasięgu regionalnym. Zaledwie 32 proc. to media ogólnopolskie. Wszystkie publikacje wygenerowały dotarcie na poziomie 3,1 mld kontaktów z odbiorcami, a ich ekwiwalent wyniósł 41,5 mln złotych.

Ogromny skok popularności dzieła zapoczątkowanego przez George'a Lucasa miał miejsce 8 grudnia – wzrost z dnia na dzień o 1,3 tys. publikacji. Dotyczył on m.in. premiery kolejnego, krótkiego spotu telewizyjnego, prezentującego kilka nowych scen z filmu.  Od 12 grudnia analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” zaobserwowali stały wzrost popularności.

– Z doświadczenia wynika, że największa aktywność mediów jeszcze przed nami. Najprawdopodobniej najwyższy pik w odniesieniu do filmu J.J. Adamsa zostanie odnotowany w czwartek – 17 grudnia w związku z licznymi zapowiedziami filmu, bądź następnego dnia ze względu na premierę i pojawiające się recenzje. Jednak na pewno film „Gwiezdne Wojny: Przebudzenie Mocy”  to jedna z najbardziej medialnych premier w tym roku – tłumaczy Alicja Dahlke-Jurgowiak, specjalista ds. marketingu i PR z firmy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. 

Internauci szczególnie aktywni byli na Twitterze. Łącznie na tym portalu opublikowali 2,3 tys. tweetów w analizowanym okresie. Użytkownicy najczęściej mogli się spotkać z doniesieniami na temat filmu 2-3 grudnia oraz 15. dnia miesiąca. Wówczas materiały osiągnęły największe dotarcie.

Wg liczby tweetów liderem zestawienia został profil @cytatyzanimacji (55 wzmianek), @radiobunt (34) oraz @DarthLexus (33). W TOP 5 znalazły się także @kinoballada (30) i @1001ptsPL (23).

A to już wiesz?  Spotkanie autorskie z Alkiem Rogozińskim | Emik Silesia

Natomiast w przypadku dotarcia informacji dominowały media – Gazeta Wyborcza.pl (@gazeta_wyborcza), tvn24 (@tvn24) i TVP Info (@tvp_info). Duży zasięg uzyskali także Bartosz Węglarczyk (@bweglarczyk) oraz Tygodnik WPROST (@TygodnikWPROST). 

Wśród najpopularniejszych hashtagów, nawiązujących do filmu „Gwiezdne Wojny: Przebudzenie Mocy”, znalazły się także #forcefordaniel – akcja, dzięki której udało się spełnić marzenie umierającego na raka Davida. Disney wyemitował przedpremierowo VII epizod sagi. Działanie wsparli m.in. aktorzy grający w filmie, m.in. Mark Hamill, John Boyega, Daisy Ridley, Warwick Davis i Peter Mayhew. W zestawieniu hashtagów pojawiły się także #kolej i #pkp, które nawiązywały do promocji filmu na pociągach w Japonii.

 

 

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Media po jasnej stronie mocy? Raport PSMM LIFESTYLE, Media - Na kolejną część filmu kultowej serii „Gwiezdne Wojny” czekają ludzie na całym świecie. Ogromne zainteresowanie widać także w social media – Polacy w ciągu ostatniego miesiąca opublikowali 33,5 tys. wzmianek na temat premiery epizodu „Przebudzenie Mocy”.
Hashtagi: #LIFESTYLE #Media

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy