Kampania „Daj włos” zrealizowana przez agencję Euro RSCG 4D dla fundacji Rak’n’Roll otrzymała tytuł Kampanii Społecznej Roku 2011 w kategorii Inicjatywy obywatelskie (NGO). Obok kampanii „Boskie Matki” autorstwa tej samej agencji, „Daj włos” została wyróżniona także w kategorii Kampanie o tematyce zdrowotnej.
4 czerwca ogłoszono wyniki konkursu Kampania Społeczna Roku 2011. Zwycięzcą w kategorii Inicjatywy obywatelskie (NGO) został projekt „Daj włos”, zrealizowany przez agencję EURO RSCG 4D we współpracy z fundacją Rak'n'Roll. Nagroda została przyznana za oryginalną strategię pomocy osobom po chemioterapii oraz przełożenie kampanii na postawy odbiorców. Inicjatywa otrzymała także wyróżnienie w kategorii Kampanie o tematyce zdrowotnej.
Ogromnie się cieszymy, że kampanie przygotowane przez Euro RSCG 4D zostały docenione. Głównym celem naszych działań dla fundacji Rak'n'Roll jest przełamywanie schematów myślenia o chorobach nowotworowych, podjęcie tematu życia i walki z chorobą. W ramach akcji „Daj włos” zachęcaliśmy do oddawania włosów na peruki dla kobiet, które straciły je podczas chemioterapii. Cieszymy się, że udało nam się zachęcić do szerokiego udziału w akcji - swoje włosy zdecydowały się obciąć aż 574 osoby! - komentuje Jacek Maciejewski, Creative Director Euro RSCG 4D.
W konkursie wyróżniona została również kampania „Boskie Matki”, skierowana do kobiet dotkniętych chorobą nowotworową, ich najbliższego otoczenia oraz środowiska lekarzy onkologów. Jej głównym elementem był album przedstawiający sylwetki kobiet, chorujących na raka, ale walczących, radosnych i szczęśliwych. Kampania „Boskie Matki” została zrealizowana przez agencję Euro RSCG 4D i Euro RSCG Sensors dla fundacji Rak'n'Roll. Wyróżnienie przyznano jej w kategorii Kampanie o tematyce zdrowotnej.
***
Konkurs Kampania Społeczna Roku jest co roku orgaznizowany przez Fundację Komunikacji Społecznej i portal kampaniespołeczne.pl. W tegorocznej, czwartej edycji, jury składające się z ekspertów w dziedzinie marketingu społecznego przyznało nagrody w sześciu kategoriach oraz wyróżniło sześć kampanii. Gala wręczenia nagród odbyła się 4 czerwca w TR Warszawa.