media & marketing Redagowanie Wiadomości branżowe

Carlsberg wyznacza nowe standardy kampanią UEFA EURO 2012?

Carlsberg posiada bogatą historię wspierania piłki nożnej wynikającą ze sponsoringu siedmiu ostatnich Mistrzostw Europy. Rozgrywki UEFA EURO 2012™ przeszły oczekiwania firmy i ustanowiły nowe standardy pod względem zaangażowania

Carlsberg posiada bogatą historię wspierania piłki nożnej wynikającą ze sponsoringu siedmiu ostatnich Mistrzostw Europy. Rozgrywki UEFA EURO 2012™ przeszły oczekiwania firmy i ustanowiły nowe standardy pod względem zaangażowania kibiców oraz sprzedaży piwa.

 

Wzrost sprzedaży piwa

Firma może pochwalić się dystrybucją ponad 1.000.000 kubków piwa Carlsberg w przerwie meczu finałowego na stadionie w Kijowie, w strefach kibica oraz innych miejscach publicznych, w których transmitowano mecz. Sprzedaż piwa na ośmiu stadionach przekroczyła wartość odnotowaną podczas rozgrywek UEFA EURO 2008™ o 40%. Wielkim sukcesem okazały się fan zony, które odwiedziło ponad 6,6 miliona kibiców. Mimo tego, że kijowska strefa kibica przed meczem finałowym została powiększona, aby pomieścić aż 200.000 widzów, bary Carlsberga bez zakłóceń serwowały piwo kibicom.

 

Ten turniej to ogromny sukces firmy Carlsberg. Udało nam się pokonać wyzwanie organizacyjne, jakim były działania na obszarze dwóch krajów i dostarczyć rekordowe ilości piwa na wszystkich ośmiu stadionach oraz w strefach kibica – skomentował wyniki firmy Carsten Buhl, Starszy Menedżer ds. Projektu UEFA EURO 2012™ w Carlsberg Breweries, będący jednocześnie weteranem wielu rozgrywek EURO.

 

Sukces na innych rynkach

Kampania UEFA EURO 2012™ ustanowiła także nowe rekordy dla Carlsberga poza Polską i Ukrainą, czyli państwami gospodarzy turnieju. Również inne rynki, na których obecna jest marka zdecydowały się na komunikację marketingową wokół EURO. Kampanie angażujące miliony kibiców prowadzono w całej Europie oraz Azji. Jedną z najbardziej widocznych i udanych taktyk było rozdawanie popularnych "włosków" kibica z logo firmy. Carlsberg pobił rekord rozdając ich 300.000 we wszystkich lokalizacjach w krajach gospodarzach oraz na innych rynkach – pozwalając kibicom pokazać swoje barwy oraz sympatię do piłki nożnej i swoich drużyn.

Rekordy oglądalności

Turniej EURO zyskuje na popularności i w tym roku odnotował rekordowe wyniki oglądalności telewizyjnej w wielu krajach, w tym najwyższy w historii wynik dla Hiszpanii, gdzie 15,5 miliona widzów włączyło telewizory na finał (83,4% udziału w ogólnym czasie antenowym), a w kulminacyjnej chwili było ich 17,9 miliona (90% udziału w ogólnym czasie antenowym). W Polsce finał oglądało około 10 milionów widzów. Rekordowa oglądalność przełożyła się na wysoką widoczność band reklamowych marki Carlsberg na stadionie.

A to już wiesz?  Alphabet Polska z nagrodą za najlepszą usługę CFM

 

Spełnienie założeń wizerunkowych

Nieustannie ciężko pracujemy nad tworzeniem wizerunku marki Carlsberg i umacnianiem hasła “That calls for a Carlsberg”, więc ze szczególnym zadowoleniem traktujemy świetne przyjęcie, z jakim spotkał się nasz odświeżony piłkarski branding i nowe opakowania we wszystkich miastach gospodarzach oraz innych krajach – mówi Khalil Younes, Starszy Wiceprezes ds. Sprzedaży, Marketingu oraz Innowacji w Carlsberg Breweries. - Nasze plany aktywizacji, zarówno przed jak i podczas Mistrzostw, zostały skutecznie zrealizowane a nowe inicjatywy – szczególnie w obszarze mediów cyfrowych i społecznościowych – pozwoliły nam  zaangażować się i nawiązać dialog z naszymi odbiorcami– dodaje.

 

Konsumenci społecznie odpowiedzialni

Carlsberg jest zadowolony z wpływu swoich inicjatyw w zakresie odzysku odpadów oraz kampanii „Pij Rozważnie”.  W trakcie EURO firma rozdała ponad 375.000 opasek na rękę kibicom, którzy zobowiązali się do rozważnego podejścia do picia. Carlsberg ustanowił również nowy rekord jeśli chodzi o odzysk odpadów, w samej Polsce w strefach kibica poddano odzyskowi ponad 20 ton plastikowych kubków.  

 

Zaangażowanie ambasadora marki

Kampanię UEFA EURO 2012™ firmy Carlsberg wspierała jedna ze sław europejskiego futbolu - duński piłkarz Peter Schmeichel, jego zdaniem Zarówno Polska jak i Ukraina postarały się i wykonały kawał dobrej roboty jako gospodarze tego wspaniałego turnieju. To było najlepsze EURO w historii. Obejrzeliśmy mnóstwo znakomitych meczów oraz rewelacyjne popisy poszczególnych graczy. Na początku turnieju UEFA wprowadziła hasło rozgrywek: „Wspólnie Tworzymy Historię”. Patrząc wstecz na turniej widać, że dokładnie tego dokonaliśmy. That calls for a Carlsberg!

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy