Wiadomości branżowe

Bloger sprzedaje?

Bloger sprzedaje?
Po wszechobecnej dyskusji na temat właściwości marketingowych Facebooka i innych społecznościowych serwisów, przyszedł czas na dyskusję o kolejnym „narzędziu” wykorzystywanym do promocji produktów: blogach. Czy to wciąż jeszcze lider opinii i przedstawiciel społeczności  czy już medialny celebryta? Według głośnego raportu „Blogerzy w Polsce 2013. Znajomość – wizerunek – znaczenie” ponad połowa internautów w Polsce czyta blogi regularnie – minimum raz w miesiącu lub częściej. Mimo tego, że w czołówce znajdują się głównie celebryci piszący bloga (Martyna Wojciechowska, Anna Mucha, Kasia Tusk), to w gronie najbardziej popularnych nie można nie zauważyć także Tomasza Tomczyka, znanego w sieci pod pseudonimem Kominek oraz Kataryny, blogerki o zacięciu dziennikarskim.Ale nie tylko popularność ma tutaj znaczenie. Równie ważne jest, jak blogera odbierają jego czytelnicy. Sama sława tutaj nie wystarczy, potrzebny jest jeszcze odpowiedni wizerunek. Blogerzy w Polsce odbierani są jako przyjaźni, inspirujący i pozytywni. Internauci uważają autorów blogów za ważne źródło informacji!

Teaser

Po wszechobecnej dyskusji na temat właściwości marketingowych Facebooka i innych społecznościowych serwisów, przyszedł czas na dyskusję o kolejnym ?narzędziu? wykorzystywanym do promocji produktów: blogach. Czy to wciąż jeszcze lider opinii i przedstawiciel społeczności  czy już medialny celebryta? 

Według głośnego raportu ?Blogerzy w Polsce 2013. Znajomość ? wizerunek ? znaczenie? ponad połowa internautów w Polsce czyta blogi regularnie ? minimum raz w miesiącu lub częściej. Mimo tego, że w czołówce znajdują się głównie celebryci piszący bloga (Martyna Wojciechowska, Anna Mucha, Kasia Tusk), to w gronie najbardziej popularnych nie można nie zauważyć także Tomasza Tomczyka, znanego w sieci pod pseudonimem Kominek oraz Kataryny, blogerki o zacięciu dziennikarskim.

Ale nie tylko popularność ma tutaj znaczenie. Równie ważne jest, jak blogera odbierają jego czytelnicy. Sama sława tutaj nie wystarczy, potrzebny jest jeszcze odpowiedni wizerunek. Blogerzy w Polsce odbierani są jako przyjaźni, inspirujący i pozytywni. Internauci uważają autorów blogów za ważne źródło informacji! Dodatkowo każdy z blogerów ma oryginalny pomysł na siebie ? a ten, odpowiednio wyeksponowany, powoli buduje markę. A wiadomo, że to właśnie znana marka najlepiej sprzedaje produkt. Dlatego w ostatnim czasie coraz więcej firm nawiązuje współpracę z blogerami ze swojej branży.

Z raportu wynika również, że w grupie osób nieczytających blogi znajomość blogerów (przynajmniej z imienia i nazwiska, bądź pseudonimu) jest na porządku dziennym. Autorzy blogów już dawno wyszli z internetu i wkroczyli do świata showbiznesu. Pojawiają się jako VIP-y na pokazach mody, jako eksperci na eventach promujących nowinki technologiczne, czy jako członkowie jury w konkursach kulinarnych. Pisanie bloga ze zwykłej pasji przekształciło się w źródło zarobku ? czasami bardzo godziwego. Jak pisze Kominek o usłudze promowania firmy odzieżowej przez blogera: ?Ja za taką aktywność policzyłbym sobie na pewno pięciocyfrową kwotę. Przeciętna szafiarka raczej poniżej 5k by nie zeszła, aczkolwiek przy ?stałej? współpracy kwota ta byłaby wielokrotnie wyższa?. 

A to już wiesz?  Certyfikat PKJPA dla GfK Polonia

Przestało już dziwić czy szokować, że blogerzy dostają wynagrodzenie za polecanie produktów swoim czytelnikom – choć wcześniej wszyscy robili to za darmo. ? mówi Anna Kukawska, PR & Event Manager Grupa 365 NET ? Wobec tego nasuwa się pytanie, jak długo jeszcze blogerzy będą uważani przez swoich czytelników za obiektywne źródło informacji, a kiedy zaczną być traktowani jako żywe nośniki reklamowe? ? dodaje.

Według powszechnej opinii blogosfera rośnie w siłę. Blogerzy to już nie tylko siedzący w domach przed komputerami zwykli ludzie ? ale coraz częściej celebryci, którzy potrafili własne nazwisko przekształcić w cenioną markę. Nie potrzebowali do tego koncernów medialnych, czy skandali, a swoje talenty zamiast w reality show, prezentowali w sieci. Takich ludzi z każdym tygodniem przybywa – co chwilę objawia się nowa gwiazda Internetu. Czas pokaże czy te gwiazdy zgasną równie szybko, jak się pojawiały. Z pewnością popularność utrzymają ci blogerzy, którzy pamiętają o rzeczy ważniejszej od finansowych korzyści: wiernych czytelnikach. 

GRUPA 365 NET to innowacyjna agencja działająca w obszarze cross-marketingu zintegrowanego wpieranego najnowszymi osiągnięciami technologii w dziedzinie komunikacji PR.Proponujemy kompleksową obsługę 360 oraz doradztwo w obszarze strategii reklamy, marketingu, promocji i PR. Jesteśmy ekspertami działań online w sieci Internet – gdzie rozwijamy projekty o silnym potencjalne komercjalizacji.
 
NR1WINTERNECIE.pl to nasz adres www i miejsce, o które zabiegamy dla naszych klientów.

Więcej na: http://www.NR1wINTERNECIE.pl 

http://www.grupa365net.pl oraz http://www.facebook.com/grupa365net 

 

 

 

Źródło GRUPA 365 NET. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy