Ruszyła kampania reklamowa Wirtualnej Polski. Portal promuje serwisy i usługi mobilne, podkreślając, że dzięki nim ?Ty i WP.PL [możecie być] od teraz nierozłączni?.
Wystartowała kampania reklamowa mobilnej WP.PL. Głównym celem akcji promocyjnej jest zbudowanie w świadomości użytkowników przekonania, że Wirtualna Polska, z jej serwisami i usługami, jest zawsze w zasięgu ręki i można z niej korzystać za pomocą smartfona w każdym miejscu i o każdej porze.
Kampania ? realizowana w trzech obszarach: offline, online i mobile ? skierowana jest do młodych osób, w przedziale wiekowym 15-35 lat (core: 20-30 lat), głównie tych, które nie są zaawansowane technologicznie. Pokazuje mobilną WP.PL przez pryzmat jej najważniejszych m-produktów: Wiadomości, Sportu, Programu TV oraz Poczty. Stawia jednocześnie nacisk na nierozłączność (Ty i Wiadomości WP.PL [Sport, Program TV, Poczta] od teraz nierozłączni), pokazując, że ? m.in. właśnie dzięki nowoczesnym telefonom ? można mieć stały dostęp do serwisów i usług Wirtualnej Polski.
? Informujemy i edukujemy, przełamując w ten sposób przyzwyczajenia. Pokazujemy odbiorcom kampanii, że wszystkie informacje, których potrzebują, mogą być dostępne z poziomu smartfona ? mówi Anna Pogorzelska, Zastępca Dyrektora Pionu ds. Marketingu. ? Mówimy o naszych flagowych produktach ? serwisach mobilnych i dedykowanych aplikacjach. Stawiamy przy tym, zresztą jak zawsze, na poczucie humoru grupy docelowej i niestandardowość kreacji ? dodaje.
Idea kreatywna
Mając mobilną WP.PL w swoim smartfonie, nie trzeba rozstawać się ze sztandarowymi serwisami Wirtualnej Polski: Wiadomościami, Sportem, Programem TV czy Pocztą. Dzięki temu, że WP.PL jest mobilna, ?Ty i ona jesteście... nierozłączni?.
? W kreacjach gramy skojarzeniami. Bohater kampanii, z którym od razu możemy się utożsamić, jest zawsze w centrum wydarzeń, zawsze ?na scenie?, zawsze na bieżąco. Oczywiście wszystko to dzięki mobilnej WP.PL, jej aplikacjom i serwisom mobilnym ? mówi Tomasz Bączek, Kierownik Działu Marketingu.
Landing page
Na potrzeby kampanii powstała specjalna strona internetowa, dostępna ? w wersji ?tradycyjnej? i w wariancie mobilnym ? pod adresem mobilna.wp.pl. Uzupełnia przekaz reklamowy, zachęcając użytkowników do poznania mobilnej oferty WP.PL. Jednocześnie przełamuje stereotypy dotyczące internetu w telefonie (poradniki: ?Internet w telefonie nie jest drogi?, ?Internet w telefonie działa szybko?) i edukuje (?Jak korzystać z internetu w telefonie??, ?Jak zainstalować aplikacje mobilne??, ?Jak skonfigurować Pocztę WP.PL w telefonie??).
Konkurs
Elementem wspierającym kampanię jest konkurs, realizowany, już od 19 września, online i mobilnie. Nawiązuje do idei kreatywnej kampanii (nierozłączność) i oparty jest na popularnych internetowych memach. Konkurs jest zintegrowany z Facebookiem. Wygrać w nim można smartfony Sony Xperia? T, które miały światową premierę z początkiem września, na berlińskich targach IFA.
Kampania ?Mobilna WP.PL w Twoim smartfonie? jest kolejną akcją reklamową realizowaną przez Wirtualną Polskę we współpracy z Agencją 303 (poprzednie to: ??a-dresik (mam, załóż) na WP? oraz ?Ciekawsza strona informacji?).
Wykorzystane kanały komunikacji
- radio: (m.in. Radio ZET, RMF FM, Roxy FM, Złote Przeboje, Radio Eska, Polskie Radio)
- prasa: dzienniki, tygodniki, miesięczniki (m.in. Rzeczpospolita, Super Express, Wprost, Newsweek, Playboy, Cosmopolitan, Film, Zwierciadło, Auto Świat)
- Internet: (m.in. Wirtualna Polska, wirtualnemedia.pl, idg.com.pl, ipla.tv)
- TV/ kino: (m.in. Multikino, Cinema City, Viva, Fox Life, Comedy Central, National Geographic Channel, Kino Polska)
- mobile: serwisy mobilne WP.PL
- dodatkowo: etui na bilety PKP, plakaty w szkołach językowych British School
Kreacja i koncepcja kreatywna kampanii
- Agencja 303
Zakup i planowanie mediów
- Zespół ds. Planowania Mediów, Wirtualna Polska
Informacje dodatkowe: kreacje prasowe, reklama TV, reklamy radiowe