Wiadomości branżowe

Mapa miesiąca GfK: Lokalizacje centrów handlowych w konurbacji katowickiej

Mapa miesiąca GfK: Lokalizacje centrów handlowych w konurbacji katowickiej
Konurbację katowicką zamieszkuje prawie 2,2 mln osób. Na jej obszarze funkcjonują obecnie 43 nowoczesne obiekty handlowe o łącznej powierzchni handlowej (GLA) 1,1 mln m2. Wśród nich znajduje się 38 tradycyjnych centrów handlowych o łącznej powierzchni 991 tys. m2 oraz 4 parki handlowe i centrum wyprzedażowe (outlet). Nasycenie powierzchnią handlową w konurbacji katowickiej wynosi 494 m2  GLA na 1000 mieszkańców. Dla porównania, w liczącej 2,5 mln osób aglomeracji warszawskiej wskaźnik ten wynosi 567 m2 GLA na 1000 mieszkańców, a w aglomeracji poznańskiej (816 tys. osób) – aż 757 m2  GLA na 1000 mieszkańców. Mimo iż na Śląsku znajduje się wiele centrów handlowych, nasycenie powierzchnią handlową tychże centrów na 1000 mieszkańców jest najniższe spośród 8 analizowanych polskich aglomeracji. Pomarańczowe koła na mapie pokazują rozmieszczenie centrów handlowych. Zielone romby ilustrują lokalizacje parków handlowych. Niebieski kwadrat odnosi się do położenia centrum wyprzedażowego, czyli outletu. Wielkość symbolu jest proporcjonalna do powierzchni obiektu handlowego.

Teaser

Konurbację katowicką zamieszkuje prawie 2,2 mln osób. Na jej obszarze funkcjonują obecnie 43 nowoczesne obiekty handlowe o łącznej powierzchni handlowej (GLA) 1,1 mln m2. Wśród nich znajduje się 38 tradycyjnych centrów handlowych o łącznej powierzchni 991 tys. m2 oraz 4 parki handlowe i centrum wyprzedażowe (outlet).

Nasycenie powierzchnią handlową w konurbacji katowickiej wynosi 494 m2  GLA na 1000 mieszkańców. Dla porównania, w liczącej 2,5 mln osób aglomeracji warszawskiej wskaźnik ten wynosi 567 m2 GLA na 1000 mieszkańców, a w aglomeracji poznańskiej (816 tys. osób) ? aż 757 m2  GLA na 1000 mieszkańców. Mimo iż na Śląsku znajduje się wiele centrów handlowych, nasycenie powierzchnią handlową tychże centrów na 1000 mieszkańców jest najniższe spośród 8 analizowanych polskich aglomeracji.

Pomarańczowe koła na mapie pokazują rozmieszczenie centrów handlowych. Zielone romby ilustrują lokalizacje parków handlowych. Niebieski kwadrat odnosi się do położenia centrum wyprzedażowego, czyli outletu. Wielkość symbolu jest proporcjonalna do powierzchni obiektu handlowego.

Informacje o badaniu
Dane prezentowane na mapie pochodzą z badania rynku centrów handlowych w Polsce prowadzonego przez dział Customer Analytics & Sales Strategies instytutu GfK Polonia, który zajmuje się kompleksową analizą rynku nieruchomości komercyjnych oraz oceną poszczególnych lokalizacji handlowych.  W analizie uwzględniono 8 polskich aglomeracji: katowicką, krakowską, łódzką, poznańską, trójmiejską, szczecińską, warszawską i wrocławską.

Dział Customer Analytics & Sales Strategies oferuje rozwiązania analityczne dostosowane do konkretnej sytuacji centrum handlowego. Monitorując trendy i podążając za zmianami na rynku, oferuje wsparcie informacyjne dla nieruchomości komercyjnych na wszystkich etapach cyklu życia. Umożliwia wypracowanie kompleksowych rozwiązań w kluczowych dla rynku nieruchomości obszarach, tj.:

  • Minimalizacja ryzyka błędnej decyzji inwestycyjnej.
  • Budowa optymalnego miksu branż i marek, zapewniającego centrum handlowemu wysoki poziom odwiedzalności, a najemcom ? satysfakcjonujący poziom obrotów.
  • Efektywne pozycjonowanie i komunikacja. Budowanie świadomości marki i penetracji centrum handlowego.
  • Przeciwdziałanie efektowi starzenia; rozbudowa, zmiana formatu, rewitalizacja.
A to już wiesz?  Wyróżnienie Superbrands 2013 Created in Poland dla marki WINIARY

Źródło GfK Polonia. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy