Pracownie Orange to nowy program społeczny Orange, którego celem jest zapewnienie społecznościom lokalnym lepszego dostępu do technologii i informacji oraz stworzenie tętniących życiem miejsc integracji mieszkańców i organizacji życia publicznego. Współautorem koncepcji dwuletniego programu jest agencja Euro RSCG Sensors.
W ramach akcji marka Orange stworzy w 50 miejscowościach w Polsce liczących poniżej 20 tysięcy mieszkańców multimedialne pracownie internetowe. Pracownie zostaną wyremontowane, umeblowane i wyposażone w stanowiska komputerowe z bezpłatnym dostępem do internetu, telewizory LCD i urządzenia multimedialne. Realizacja wszystkich 50 pracowni zakończy się w czerwcu br.
Dobór kanałów komunikacji został dopasowany do grupy docelowej, jaką są lokalne społeczności. Komunikację rozpoczęła kampania mailingowa do gmin, bibliotek oraz domów kultury. Do placówek trafiły materiały BTL, w tym foldery informujące o akcji oraz plakaty. Wraz ze startem akcji ruszyła też strona internetowa: www.pracownieorange.pl, za pośrednictwem której przyjmowane są zgłoszenia do projektu. Kampania ATL, skierowana do miejscowości poniżej 20 tysięcy mieszkańców, obejmuje z kolei internet oraz prasę.
Akcja wspierana jest poprzez działania skierowane do mediów ogólnopolskich i regionalnych oraz aktywności w internecie dedykowane konsumentom. W ramach programu planowana jest aplikacja w portalu społecznościowym Facebook. Za jej pośrednictwem użytkownicy skupieni wokół fan strony Orange wybiorą jeden z projektów do realizacji. Partnerami akcji są redakcje lokalne wydawnictwa Polskapresse.
Euro RSCG Sensors jest współautorem koncepcji programu Pracownie Orange. Agencja odpowiada za działania media relations, pozycjonowanie ekspertów oraz nawiązanie współpracy z partnerami merytorycznymi.
Więcej informacji: www.pracownieorange.pl