media & marketing Redagowanie Wiadomości branżowe

Divante podsumowuje współpracę z Willsoor

Minęło pierwsze 4 miesiące współpracy Divante i Sendingo z producentem męskich koszul Willsoor. Zakres naszych działań obejmuje eMail marketingu oraz system rekomendacji behawioralnych Quartic. Celem kooperacji był wzrost sprzedaży i

Minęło pierwsze 4 miesiące współpracy Divante i Sendingo z producentem męskich koszul Willsoor. Zakres naszych działań obejmuje eMail marketingu oraz system rekomendacji behawioralnych Quartic. Celem kooperacji był wzrost sprzedaży i poprawa lojalności klientów. Firmy podsumowują pierwszy etap współpracy.

Współprace rozpoczęliśmy od wysyłki maili promocyjnych.

Działania ukierunkowaliśmy na dwa aspekty.

  1. Praca nad dostarczalnością
  2. Praca nad kreacją graficzną

 

Efekt działań był wzrost dostarczalności ogólnej do 96,7%.

Kolejny działaniem była praca nad powiększeniem bazy odbiorców newslettera

Wprowadziliśmy wyskakujący pop-up mający w szybkim czasie powiększyć liczbę osób zapisanych do subskrypcji. Spowodowało to wzrost bazy o ponad 34% w  niespełna półtorej miesiąca

Automatyzacja eMail Marketingu

Poza pracą nad mailami promocyjnymi i budową bazy, skupiliśmy się na wprowadzeniu automatycznie wysyłanych maili zgodnie z cyklem życiowym w marketingu (LifeCycle marketingem). Wiedząc, że aktywni użytkownicy są skłonni szybciej dokonać transakcji postanowiliśmy ich dodatkowo zmotywować. W pierwszej kolejności zabraliśmy się za nowych użytkowników tworząc graficzną wiadomość powitalną, która sprzedaje.

Oto efekty naszych działań:
  • Procentowy przychód z wiadomości powitalnej w stosunku do całego sklepu 14,07%
  • Wielkość koszyka w porównaniu do średniego na stronie 17,51% wyższa
  • Współczynnik konwersji wiadomości powitalnej do średniej na sklepie 255% wyższy 

 

System rekomendacji behawioralnych

W tym samym czasie co eMail marketing uruchomiliśmy na sklepie Quartic’a. Wcześniej w Willsoorze nie było żadnych bloczków rekomendacji. Po instalacji pojawiły się w dwóch miejscach: na stronie głównej (jako „wybrane dla Ciebie”) i na karcie produktu (jako „zobacz podobne” i „klienci którzy kupili ten produkt kupili również …”). Efekty pojawiły się już pierwszego dnia. Na przestrzeni 5 miesięcy wyniki są następujące:

  • Udział przychodów ze sprzedaży z rekomendacji: 18,3%
  • Udział wielkości sprzedaży z rekomendacji: 16,9% 

 

Ocena klienta

Długo szukaliśmy agencji, która by nam pomogła w budowaniu naszego projektu sklepu z koszulami -pisząc pomogła mam na myśli współprace opartą na wzajemnych korzyściach gdzie traktuje się firmę partnera prawie jak swoją. Po wielu nieprzyjemnych doświadczeniach znaleźliśmy właśnie taką agencję w postaci grupy Divante. Co mi się podoba najbardziej we współpracy z Divante: 1)Rzetelność i terminowe wywiązywanie się z powierzonych im działań 2)Zaangażowanie w projekt 3)Kreatywne a nie tylko odtwórcze działanie. Co najważniejsze, zawsze można zadzwonić i się poradzić i choć nie jesteśmy dużym graczem na polu e-commerce to odczucia w traktowaniu ze strony Divante są zgoła odmienne. - Mówi Dominik Tomaszewski właściciel sklepu willsoor-shop.pl

A to już wiesz?  Ratujmy Polaków z Donbasu!

Kolejne kroki

Wyniki okazały się tak dobre, że rozpoczęliśmy pracę nad innymi programami LifeCycle marketingu, mającymi monetyzować ruch na stronie. Widzimy w tej formie eMail marketingu duży potencjał sprzedażowy i nasza dalszą współpracę ukierunkowujemy na aktywizowanie klientów na wszystkich etapach relacji ze sklepem. - Mówi Marcin Moska, New Business Developer i ekspert od email marketingu w Divante.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy